onsdag den 5. marts 2014

Sommerblomster

 Så har jeg været ved at så sommerblomster.
Jeg har brugt æggebakker, da de er nemme at få fra hinanden.
Her er et lille udpluk....

 Cremefarvet tagetes.
Den bliver høj, dobbelt- og storblomstrende. Blomstrer indtil der kommer nattefrost

 Stokrose - blandede farver.
 Toårig plante - elsker de fyldte blomster

Hvid klokkeranke.
Kalders også klatretyv, da den i løbet af sommeren klatrer mange meter. ..
De klokkeformede blomster er først grønne, bliver senere hvide.

5 kommentarer:

  1. Det bliver spændende at følge de kommende spirer. Dine cremefarvede tagetes ser fristende ud. :)

    SvarSlet
  2. Det er fine blomster du har sået- Den cremefarvede er et must hos mig. Den må jeg vist hellere se at få sået :-)

    SvarSlet
  3. Ja elsker alle de fyldte blomster... i alle afskygninger...
    Men må vist heller tage lidt frø fra til næste år...

    SvarSlet
    Svar
    1. De cremefarvede tagetes French vanilla, er en F1 hybrid. Det betyder at frølingerne ikke nødvendigvis kommer til at se ud som moderplanten. Min mosters mand såede frø af nogle french vanilla, som jeg havde foræret ham et år, afkommet fik gule og orange blomster :-)

      Slet
  4. Sikke mange dejlige drømme der er stof til her!

    SvarSlet