søndag den 28. december 2014

Hjemmelavet fuglefoder


Med sne og frost er det for alvor blevet tid til at tænke på fuglene .
Jeg har flere foderbræt, jeg ligge solsikkefrø på.... Jeg plejer også at hænge kugler op, men synes ikke de er så kønne... Så nu har jeg lavet nogle selv, i nogle gamle kopper


De er da både lidt kønnere og sjovere end de grønne plastik kugler...
 



Jeg har købt svinefedt. Smeltet det og fyldt solsikkefrø i. Rørt det godt rundt, så alle frø klister...
Derefter har jeg fyldt det i kopper og skåle....
Kopperne kan hænges op og skålene vendes ud, når de er størknede...


2 kommentarer:

  1. Så nyttigt og alligevel så fint! Jeg er desuden nød til at spørge dig om du ikke vil hjælpe mig med hvor jeg kan købe de smukke juletræer du har ude I jern fra dit tidligere indlæg?
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte,,,
      Kan du sende mig en mail - Bonderose@gmail.com

      Slet