mandag den 20. april 2015

Perlehyacinter


Jeg er vild med perlehyacinter og har rigtig mange af den almindelige blå... Den er ret villig og breder sig hurtigt.... Jeg har sat dem rigtig mange steder rundt i haven og langs allé træerne, hvor de lige nu lyser op i den skønne blå farve..


 Muscari Pink suprise er sart lyserød. Jeg satte nogle sidste år, så jeg var rigtig spændt på om de kom.... Det gør de.... De er dog ikke så kraftige.... håber det kommer.


Muscari Latifolium er to-farvet og bladende er lidt anderledes. Dem satte jeg også sidste år.... De kommer også fint.... og med en masse små baby blade, som jeg håber der er blomst ved næste år...


De hvide er også fra sidste år - navnet har jeg ikke.... Men de kommer også fint....

2 kommentarer:

  1. De er skønne alle sammen og så står de pænt længe. Perlehyacinter kan bruges til så meget, selvfølgelig i krukker, haven, men også som små kranse man kan hænge op, de holder faktisk også rigtig godt, ligeledes på utallige måder som dekoration eller i dekoration :-), kh Margit

    SvarSlet
  2. Åh ja de er skønne. Jeg har dem også i flere farver.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet