søndag den 11. september 2016

Skønne september


Ja jeg er her endnu..... Det er ikke fordi der ikke sker noget hos Bonderosen - eller jeg blot sidder i sofaen, at der er blevet lidt langt imellem blogindlæggene....
Tvært imod.... så jeg må vist tage mig sammen og få struktureret indlæggene lidt igen ...
Så nu får I lige lidt af det der er sket i den sidst måneds tid.....



Fornylig bandt jeg denne krans til en begravelse..... Jeg kan, så vist det er muligt, godt lide at lave binderi af årstidens blomster....


Tulipantræet blomster igen -  ikke i fuld flor, men dog med en del blomster... så lidt forstyrret af årstiden...


Vi har en del dræbersnegle, hvilket jeg absolut ikke bryder mig om..... slet ikke ved vores purløg, - og ønsket om lidt flere krydderurter. Jeg har læst flere steder, at højbede i jern forhindre dræbersneglene i at kravle over.... så det har jeg nu fået...


2 stk. i et bed ved drivhuset..... Har flere planer her ved drivhuset og legehuset. Jeg drømmer om et hønsehus - men andre projekter kommer vist før det - så det kommer nok én dag...


Vi er temmelig meget gør-det-selv mennesker... så derfor tager tingene ofte lidt tid....
Her er det Mathias, ældste søn der svejser højbede. Cecilie er vist hjælper !!
At gør-det-selv er en tilfredsstillelse i at skabe noget og eller forandre noget fra skrot til noget brugbart.. og sætte sit eget præg... Så det er vores børn også opdraget til og med.... at gør-det-selv...




Bonderosen udvikles hele tiden. Jeg har flere og flere der spørger til kursus i både blomsterbinding, som jeg tidligere har haft en del af. Samt kursus i Vintage Paint kalk maling -så det er super dejligt... Men det kniber lidt med pladsen, hvor Bonderosen er nu. Så vi har besluttet at flytte butikken over i den anden længe. Det er dog blevet til et lidt større og omfattende projekt end først antaget.... planen var at flytte derover her i løbet af efteråret, så året julehandel kunne være i nye og større omgivelser.... MEN det bliver det ikke.... I hjørnet her, har været en gammel pumpestation, som vi har taget væk. Der var efeu op af muren, og da det hele kom væk, var væggene meget dårlig. Det kræver at de mures om - nye vinduer og div. Så det er et større projekt- som jeg så kan glæde mig til, at forhåbentlig kan flytte i løbet af foråret....



Der vælter ind med nye varer for tiden....  Så der pakkes ud... og ind. Da jeg efterhånden sender en del fra facebook siden. Du kan kigge forbi HER


Der kommer en del julevarer - men bare rolig, de kommer ikke i butikken endnu !!!
Ha' en skøn søndag -

9 kommentarer:

  1. Hej Susanne, der er godt nok gang i den hjemme ved jer...Herligt. Jeg elsker det med at gøre tingene selv og forvandle noget brug til noget smukt.
    Højbedene er da bare for fede og det er godt nok flot i sådan lige laver dem selv :o)
    Det blev da et større ombygnings projekt i røg ud i der med flytningen af butikken, hvor bliver det spændende at se. Jeg må altså komme forbi dig på et tidspunkt, du har så mange spændende lækre ting.
    Jeg følger di jo også på Fb.
    Masser af Hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda,....
      Ja vi har altid været gør-det-selv mennesker.... måske også fordi pengene strækker lidt længere på denne måde... Men for tiden er det jo vældig "in"...
      Ja . og så venter jeg blot på at højbedene de ruster, så bliver de lidt smukkere....
      Du er meget velkommen til at kigge forbi, hvis du kommer på disse kanter... Så laver jeg gerne en kop kaffe.. :)
      Knus Susanne

      Slet
  2. Smiler lidt af dit indlæg - det kunne nemlig lige så godt være mig der havde skrevet det ;0)
    Nogle gange, når dagene bare at flyve forbi og tankerne man havde gjort sig om dagens blogindlæg, når ikke at blive nedfældet.. Familie, landliv og gårdbutik tager meget af tiden, men engang imellem når vi forbi computeren og kan inspirere og dele lidt hverdagsliv med hinanden :0)
    God dag - og god arbejdslyst ;0)
    KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hihi... ja med job, børn daglig og huslige gøremål så går dagene helt af sig selv..... Men skønt at kunne inspireres herind i en stille stund.....
      Skøn aften - og arbejdslyst til dig
      Knus Susanne

      Slet
  3. Hold nu op du har travlt og sikke dejlige projekter.
    Hvor er det skønt der er efterspørgsel efter dine ting. Jeg er så glad for den nyindkøbte måtte hos dig. Den pynter så smukt ved havedøren. Som børnene siger. Den er så blød at stå på og så kan den vaskes. Det er så perfekt!
    Må jeg lige spørge dig! Er det jern eller er det aluminium at sneglene ikke kan lide at kravle hen over?
    For har en ide om at jeg vil have en stor ring ved smeden så der ikke er nogle som spiser mine Dahlia næste år:)

    Rigtig skøn mandag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Højbedene er lavet i jern..... Så nu venter jeg blot på at de ruster - så bliver de også lidt smukkere...
      Jeg synes jeg har læst, at de ikke vil kravle på rusten jern.. det forestiller jeg mig også.. det er formentlig ikke rart hvis man er snegl !!! Kanten er også bukket en ekstra gang, så det ikke er muligt... Det ved jeg ikke om man kan se på billedet....
      Så du må ha´bestilt ringe - for vi vil SÅ gerne have vores blomster i fred.. !!!

      Ha' en skøn aften
      Knus Susanne

      Slet
  4. Hvor er det en smuk krans du har bundet. Vil så gerne lære at binde kranse så en dag må jeg med på et af dine kursuser. Jeg har endnu ikke været inde at kigge på din butik, men det vil jeg gøre lige så snart jeg har skrevet dette 😊

    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Super hyggelig krans - oser af hygge
    God weekend
    Annette

    SvarSlet
  6. Mega hyggelige kranse!

    Disse eller andre billeder er naturligvis meget velkomne på FlowerAwards!

    SvarSlet