tirsdag den 13. maj 2014

Lampe forvandling


Jeg synes det er rigtig sjovt at finde gamle kasserede ting og give dem nyt liv.
Denne lampe har jeg jeg fået hos min søster, der flyttede sin svigerfar på plejehjem.
Jeg har spray malet den sort, så den er gået fra bedstemor til lidt moderne stil.
Jeg har endnu ikke helt bestemt mig for, hvor den skal hænge.


 Skilt den ad.. og spraymalede den


Alle prismerne har jeg haft i en skål med ajax - de blev super flotte og klare igen..


Sådan så den ud før den kærlige behandling......
Jeg er med i en gruppe på fb  for genbrug, hvor gamle ting får nyt liv.
Jeg samlede lampen sent i aftes og lagde billede på gruppe... Det kom der en sjov historie ud af... 
Indtil nu er der 615 likes og 77 kommentar.... Lampen er nemlig belagt med 24 karat guld....!!!
Da første kommentar kom ang. det, var jeg sikker på vedkommende tog fejl. Men der kom flere, der kendte til lampen og bekræftigede historien.... Så jeg blev pludselig helt "svedig" !!!! Jeg tjekkede dba, og fandt ud af, at den alligevel ikke har den store værdig - så nu er jeg glad for min nye sorte lampe.....

3 kommentarer:

  1. Hej Susanne
    Jeg vil give dig ret i, at den er mere moderne i sort. Det er ikke altid nemt at finde plads til guldbelagte ting.
    Flot lavet ;-)

    SvarSlet
  2. Wow - jeg er meget imponeret over det store arbejde. Det ser ud til at være en tidskrævende ting at samle lampen igen. Den er bestemt meget smuk i sin sorte udgave - men nok meget heldigt at det ikke var "guld udgaven" der havde fået en gang maling :-)

    SvarSlet
  3. Hi hi sikke en historie, og hvor er den blevet FLOT, og sikke et arbejde med alle de prismer!
    Har en historie der har en snært af din, det var bare værdifuldt sølvtøj(spiseskeer) der røg sig en tur på lossen, for jeg havde taget hvad jeg skulle bruge;-)

    SvarSlet