tirsdag den 6. maj 2014

Zink spand og engel


 Så er min engel kommet ud af formen - hun er blevet helt fin.
Hun har fået plads i en gammel zinkspand med pletter i luften.


 Jeg elsker pletter i luften i krukkerne. Synes de bliver så flotte store og kraftige, og samtidig elegant...


Spanden har jeg fundet i genbrug. Der er et kæmpe hul i bunden, men det gør jo ikke så meget, når der er plantet i den.
I vinters købte jeg en Atlas ceder , den står i baggrunden - synes farven står godt til zink...

8 kommentarer:

  1. hvor er den blevet fin :0) Nu må jeg altså også snart få prøvet det betonstøbning. Har faktisk lavet en aftale med nogle kollegaer..måske skulle vi snart få taget os sammen og mødes over en spand beton ;0) Tænker det altid er hyggeligt at være kreativ sammen med nogen andre..

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er altid sjovt og inspirerende at være kreativ sammen med andre... Den ene idé udvikler den anden.... Så I må i gang...
      God fornøjelse -

      Slet
  2. Jeg har også lavet engle - hele familien fik engle i julegave i år :-) Det er en super størrelse, den har, synes jeg.

    Pletter i luften er geniale i det hele taget, og det er meget lettere at holde dem ude end inde, hvor der tit bliver for tørt. Jeg har en, der overvintrede ude, men jeg tror, det er en speciel udendørs slags?
    vh og god dag - Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Karen ...
      Nej det er blot den almindelige indendørs potteplante, der kan være ude. Jeg har nogle ude, jeg har haft i flere år.... Måske er det fordi den er så sart og svær at holde liv i inde i stuerne, man ikke tror den kan overvintre - men det kan den sagtens.....

      Slet
  3. Hej Susanne.Sød engel der i spanden..........og pletter i luften har jeg flere steder i haven.
    Og de klarer frosten fint.
    Har også støbt lidt i beton............og skal helt sikkert støbe lidt mere.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også pletter i luften, som har overvintret 4-5 år... Synes de er så fine og elegante....
      Ja - det er lidt sjovt med det beton. Jeg har førhen kun lavet rabarber blade....

      Slet
  4. Hej Susanne
    Pletter i luften lyder som en superplante, når den kan overvintre. Ser godt ud med englen i zinkspanden.
    Ha' en dejlig dag

    SvarSlet
  5. Hvor er den fin din engel. Jeg støber også en del selv, super hyggeligt og passer så fint i haven med det rå til de smukke planter.

    SvarSlet