fredag den 4. april 2014

Perlehyacinter


 Jeg elsker dem - perlehyacinterne..... De bliver hurtigt til mere. Så hvis man får dem sat nogle steder, hvor de gerne brede sig, er de perfekte....
Jeg er vild med den blå farve der lyser op her om foråret..... og de står og svejer som et blåt tæppe.....Så skønt....


 Jeg har dem hele vejen rundt ved terrassen


 De hvide har jeg først i haven fra næste år !!!!


- og den sarte lyserøde - trods navnet "Muscari pink surprise". Jeg købte en enkelt potte til mange penge sidste år.
De er heldigvis allerede blevet billigere..


I dag købte jeg denne perlehyacint ved blomsterbilen. "Muscari Latifolium". Den ser ud til at være to farvet, men jeg kender den ikke. Men bladene er også lidt anderledes... Så jeg er spændt på at se den, efterhånden som den springer ud....

7 kommentarer:

  1. Hej Susanne

    Perlehyacinter .Muscari- hører foråret til at de ser ud til rigtig at trives hos dig!

    Den 2 farvede ligner en lidt mere usædvanlig botanisk art: "Muscari latifolium".

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten...

      Ja du har ret... det står der også på kortet...
      Så er jeg spændt på, om den trives og er lige så villig som den almindelige...

      -også god aften til dig

      Slet
  2. Hej Susanne
    Perlehyacinter er dejlige. Jeg er på jagt efter den lyserøde, men har endnu ikke fundet den. Det er spændende med Muscari latifolium.
    Ha' en dejlig weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh...
      Jeg har den i butikken - jeg gemmer én til dig, til vores bytte samling !!!

      Slet
  3. Elsker perlehyacinter, men jeg har desværre ikke det store held med at få dem til at brede sig - det ser rigtigt smukt ud hos dig!

    SvarSlet
  4. hej susanne
    sikke et fint tæppe af perlehyacinter, jeg satte et par stykker for nogle år siden , men de har desværre ikke bredt sig , tror de trænger til at blive flyttet...ha en dejlig weekend
    kh Diana

    SvarSlet
  5. Ja de er så fine og villige, specielt de blå. Synes at de hvide er lidt senere på den, og knap så livskraftige.
    Det bliver spændende med den sidste, hvordan den udarter sig.

    SvarSlet