lørdag den 5. april 2014

Pæoner


 Det har ikke været super godt havevejr i dag, men godt plantevejr.
Jeg har vovet at flytte nogle af mine hvide pæoner, hvilket de sandsynligvis ikke er glade for -
og straffer mig ved ikke at blomstre det næste år eller to. ... Men jeg håber de kommer sig!!!
Jeg har flyttet dem for enden af mit drivhus, der vender mod syd.  Jeg vil lave et bed heromkring. Jeg har ingen haveplan, men laver om efterhånden som jeg får ideerne.
Jeg vil gerne have lagt lidt fliser langs drivhuset, men det må vist vente lidt.... (Manden er fuld booket op !!! :) )


Jeg har sat nogle hvide perlehyacinter sammen med pæonerne. Nogle  der var blevet lidt høje indenfor.
Håber de er lige så villige som de blå..


 Der er også blevet fældet et par træer og taget toppen af et par stykker, der skyggede for drivhuset.
Jeg har fået ko-møg i drivhuset - så manden forventer super tomater og agurker i år.... :)


9 kommentarer:

  1. Hi Susanne,
    your glass house is such a beauty - would like to have one!!!
    Sunny days to the north
    Elisabeth

    SvarSlet
  2. Det er altid dejligt at lave noget nyt i haven - planlægningen og drømmene er en stor del af fornøjelsen - det skal nok blive flot omkring dit drivhus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja drømmene er der da heldigvis ingen der kan tage fra os.... Jeg er bare lidt utålmodig, og vil gerne have lavet det hele med det samme.... Men det kniber for manden at følge med !!!

      Slet
  3. hvor er det et dejligt drivhus du har - der kommer sikkert masser af tomater. Pøj pøj med Pæonerne, mon ikke det er en god årstid at flytte dem, når det nu skal være, så det kommer sikkert til at gå fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nu hvor drivhuset får lidt mere lys, håber jeg det bliver godt...
      De smager altså af lidt mere, de tomater og agurker vi man kan hente i drivhuset...

      Slet
  4. Hej Susanne
    Hvor har du nået mange ting i dag. Jeg er glad for at høre, at du heller ikke har nogen haveplan. Jeg planter også lidt efter lidt. Hvilket resulterer i, at der faktisk er blomster i haven hele året rundt.
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får alt for tit nye planer, så det er absolut ikke alle der bliver ført ud i livet.... Men drømmene er der da ingen der kan tage fra os ::!!!

      Slet
  5. Det er blevet fint med bedet rundt om drivhuset. Pæonerne skal såmænd nok blomstre igen. Dejligt at få fældet og lysnet lidt op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vil gerne have lidt terrasse langs drivhuset, men det blvier vist ikke lige nu ( siger manden !!! )
      Ja - jeg har ført flyttet pæoner, så det skal nok gå..

      Slet